اعتراض طلا فروشان مشهدی
رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر مشهد گفت: فروشندگان طلا و جواهر مشهدی در اعتراض به ۲ موضوع مغازه‌های خود را تعطیل کردند

یوسف تقی زادگان در مورد تعطیلی مغازه‌های طلافروشان مشهدی در شامگاه ۳ دی ۱۴۰۲ عنوان کرد: طلافروشان مشهدی در اعتراض به ۲ موضوع مغازه‌های خود را تعطیل کردند. موضوع اول صدور صورتحساب الکترونیکی در سامانه مودیان مالیاتی است که پیش زمینه آن هنوز آماده نیست.


وی ادامه داد: دومین موضوع مربوط به تبصره ماده ۱۸ است که در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز قانونی وضع شده که مطابق آن تمام صنوف طلا و جواهر تمام موجودی خود را در سامانه ثبت کنند.


رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر مشهد گفت: طلا کالای مصرفی نیست بلکه یک کالای سرمایه‌گذاری است. به ما گفته‌اند که میزان دارایی خود در سامانه ثبت کنید. این اتفاق کنکاش در زندگی مردم است، معنی ندارد که از میزان موجودی ما خبر داشته باشند.


تقی‌زادگان بیان کرد: تمام صنف طلا و جواهر کشور به این موضوعات اعتراض داشته‌اند که طلافروشان مشهدی امشب به نشانه اعتراض به این موضوع مغازه خود را تعطیل کردند، هر چند این اتفاق را قبول نداریم و از آنان درخواست داشته‌ایم که مغازه خود را بازگشایی کنند.


وی در خصوص ثبت تمامی معاملات خریداران و فروشنده‌ها تصریح کرد: یعنی اگر شخصی قصد فروش طلا دارد، مغازه‌دار باید کدملی فروشنده را دریافت کند و به حسابش پول واریز کند. یعنی یک فروشنده عادی که می‌خواهد طلا‌های خود را بفروشد یک مودی مالیاتی محسوب می‌شود. چه معنی می‌دهد که کد ملی مردم را بگیریم؟

نظرات کاربران

متن نظر شما (اجباری)